Transferul mijloacelor de transport trebuie efectuat in termen de 30 zile de la schimbarea sediului social. Depunerea peste termen sau nedepunerea declaratiilor privind transferul mijloacelor de transport in termenul prevazut de lege constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda.
Etapa I. Acte necesare pentru transferul mijloacelor de transport de la vechiul sediu fiscal sunt:
- Cerere de transfer – 2 exemplare;
- Cerere pentru eliberarea unui certificate de atestare fiscala, solicitand TRANSFER AUTO;
- Actul aditional la actul constitutive al societatii prin care s-a hotarat schimbarea de sediu -copie;
- Certificat inscriere mentiuni eliberat de Oficiul National al registrului Comertului-copie;
- Încheierea judecatorului delegat la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti prin care se admite cererea referitoare la schimbarea de sediu- copie;
- Hotărâre A.G.A sau decizia asociatului unic prin care s-a hotărât schimbarea de sediu;
- Noul Cod Unic de Inregistrare;
- Delegatie/imputernicire, copie C.I al delegatului/imputernicitului.
Actele mai sus mentionate se vor depune la Directia Generala Impozite si Taxe Locale – persoane juridice – de care a apartinut vechiul sediu social pentru a va intocmi dosarul de transfer al autoturismului.
Durata de eliberare a documentelelor de tranfer va este comunicata de functionarul public in momentul depunerii , in principiu intre 24 – 48 h.
Etapa a-II-a. Acte necesare pentru transferul autoturismului catre noul sediu fiscal sunt:
- Documentele obtinute de la Directia Generala Impozite si Taxe Locale – persoane juridice – de care a apartinut vechiul sediu social;
- Actul aditional la actul constitutive al societatii prin care s-a hotarat schimbarea de sediu – copie;
- Copie carte masina;
- Certificat inscriere mentiuni eliberat de Oficiul National al registrului Comertului – copie;
- Încheierea judecatorului delegat la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti prin care se admite cererea referitoare la schimbarea de sediu – copie;
- Hotărâre A.G.A sau decizia asociatului unic prin care s-a hotărât schimbarea de sediu;
- Noul Cod Unic de Inregistrare;
- Delegatie/imputernicire, copie C.I al delegatului/imputernicitului. ( De exemplu DGITL sector 5 solicitata un anumit model de imputernicire. )
Actele enumerate in cadrul etapei a-II-a se vor depune la Directia Generala Impozite si Taxe Locale – persoane juridice – de care apartine noul sediu social.