Se întâmplă destul de des în practică, ca firmele să se trezească cu controale de la Anaf pe cap, făra să știe de ce sunt puse în astfel de situații deloc plăcute.
Iți prezentăm 5 situatii prin care îti chemi, singur, fiscul în control:
1. Nedepunerea declarațiilor fiscale,
2. Depunerea declarațiilor fiscale cu sume pe zero,
3. Depunerea bilanțului în care figurezi cu un sold mare în casă,
4. Necorelarea profitului declarat în bilanț, cu cel declarat în declarația de impozit pe profit,
5. Nesolicitarea rambursării de TVA pe care firma ta îl are de recuperat de la stat.
Iată și soluțiile, ca să știi cum să eviți aceste situații :
1. Se întâmplă de multe ori ca administratorul să se trezească cu declarațiile fiscale nedepuse la Anaf. Soluția : solicită contabilului, nu doar ordinele de plată către stat, ci și declarațiilor fiscale depuse împreună cu recipisele aferente ( recipisele sunt dovada depunerii declarațiilor pe site-ul ANAF )
2. Din cauza supraaglomerării și a personalului insuficient, se întâmplă în practică, în multe cazuri, să se depună declarațiile fiscale pe zero. La fel, și în acest caz, puteți solicita si verifica aceste declarații depuse, în care să vedeți sumele declarate și recipisa aferentă fiecărei declarații.
3. Sfatul nostru este sa scoateți aceste sume pe dividende, ca să nu le mai țineți în casă. Cum? Se poate întocmi un bilanț interimar, la trimestru, in baza căruia se pot scoate dividendele.
4. Datorită faptului ca declarația anuală privind impozitul pe profit se depune până la 25 martie, iar bilanțul, până la 31 mai, de multe ori mai apar cheltuieli în intervalul: 25.03 – 31.05 , aferente anului anterior, astfel ca profitul declarat in bilanț este diferit de cel declarat in declarația anuală de impozit pe profit.
Soluția este: întocmirea unei declarației rectificative a impozitului pe profit, pentru reglarea acestei diferențe.
5. Mulți antreprenori se tem să ceară rambursarea de TVA, însă nu știu că și acest aspect conduce la un control din partea Anaf. Astfel că sfatul nostru este să vă asigurați că aveți toate actele în regulă, și apoi să cereți rambursarea de TVA.
Revenim într-un articol următor, în care o sa vă spunem, ce trebuie să știți ca să aveți actele în regulă, pentru a putea solicita rambursarea de TVA de la stat.
Cum ți se par aceste sfaturi?
Dacă vrei să verifici care este situația firmei tale, aștept să-mi scrii la adresa de e-mail melania.tecu@arcadexpert.ro, și stabilim o întâlnire de consultanță.
În cazul în care, ți se pare util acest articol și crezi că poate fi de folos și altor antreprenori, te încurajez să-i dai un share, și îți multumesc pentru asta! 🙂
Melania Tecu
Economist
Arcad Expert Consulting